Psztor Tams biztostotta lehetõsget kihasznlva, nhny napig alkalmam volt kiprblni a Citroen legkisebb, versenyaut alapnak is sznt tpust. A Citroen Psztor nv ismerõs lehet mindenki szmra, hiszen korbban Herczig Norbi, idn pedig Btork autjn hirdette, hogy a hazai Citroen kereskedõk kzl a legkomolyabban hisznek a rallysport erejben s tmogatjk kedvenc sportunkat, bszkn hirdetve mr a kereskeds bejratban, hogy ez a mrka adta az idei vilgbajnokot is.
Visszakanyarodva az autra, kt irnybl kzelthetõ meg a C2 VTS. Egy tkletes versenyaut alap, ami mr az elõdknl is bizonytott valamint egy kis aut, amivel nem vall szgyent kedvesnk a bevsrlkzpontok parkolhely vadszatainl, s nyugodt szvvel belhetnek azok is, akiknek az utcai gyorsulsi harcok gyõzelmei nvelik a nn megelgedettsgi rtjukat.
Versenyre szletve...
A Citroen Saxo Super1600 sikerei utn nem volt krds, hogy az j kisaut, a C2 is szeretn folytatni ezt az utat. Az authoz mindent lehet rendelni, ami alkalmass teszi a versenyzsre.
Az alapban 125 lerõs motort 4ezer euro alatti ron lehet 180 lerõss tenni, vsrolhat hozz N2 szett kln murvra s kln aszfaltra 15 ezer euro krli ron, amiben minden benne van, amivel a kis C2 csoportjban nyerõ autv tud vlni. s ha valakinek ennl erõsebb versenyautra van szksge, s nem a szria kategrit szeretn vlasztani, de a Super 1600 mr drgnak tûnik, akkor termszetesen "sima" A6 felszerels csomag is rendelhetõ.
Utcai harcos...
Az aut jelen llapotban az utcai vltozattl a gyri ngylemlõ s a direkt szûrõ segtsgvel az eredeti 125 helyett 147 lerõss vlt. A maximlis nyomatkot 3750 fordulaton adja le, tapasztalatok szerint 4000 fltt rzi igazn jl magt a nem hangos, de azrt szp hang brnyka.
Az aut nem sokkal tbb, mint 1000 kilogramm (1045), a 16 szelepes motor 202 kilomteres vgsebessg elrsre teszi kpess, amihez rendes fk tartozik, a ngy trcsafkbõl az elsõk belsõ hûtsûek.
A fkhats tbb mint meggyõzõ. Magnak a fkerõnek az adagolsa elsõ pillanatban kicsit meglepett, mint ksõbb kiderlt, olyan citroenesen nyls a fk. Nem linerisan szablyozhat, hanem az elsõ tartomnyban fog, aztn ha lejjebb nyomjuk a fkpedlt, akkor nagyon komolyan vgrehajtja az utastst. Ez teljesen megszokhat, kt-hrom fkezs utn mr szre sem vesszk. Viszont azt igen, hogy alumnium pedlokon taposunk.
Alumnium a vltkar is, ami viszonylag nagy ton, de pontosan s nagyon knnyen jr. t sebessg jutott, ami kellõ szm kapcsolgats mellett elgsges a vrosban ahhoz, hogy kiautzzuk az 1.6-os motor adta lehetõsgeket. Szereti ha prgetjk a motort, amirt cserbe valban minden helyzetbõl gyorsan eltvozhatunk...
Hogy ne menjnk tl gyorsan, arra egy hang figyelmeztet, ha az elõre beprogramozott rtket tllpjk. Termszetesen ezt a hangot csak akkor halljuk, ha bekapcsoljuk ezt a szolgltatst, mert flõ, hogy ha tl alacsonyra lltjuk ezt az rtket, akkor mindig jelezni fog, mert szinte nem lehet s nem illik ezzel az autval lassan menni.

A futmû hangolsa szenzcis!
Igazi gokartozs jut a piltnak, a kanyarsebessg kiprblsa elõtt szksges a kellõ kvetsi tvolsg betartsa, majdnem biztos, hogy az elõttnk lvõt pillanatok alatt utolrjk...
Klcsn...
Szoktk mondani, hogy van piros s van ferrari piros aut. Ez pedig - kln rendelhetõen - versenypiros.
Nagyon szp szne van s maga az aut is egy nagyon szp kis kszerdoboz, vagy ha akarom egy nagyon haraps vadmacska.
A szp forma, az lnk piros szn, a nagy kerekek, a hts szrny, a matriczs megteszik a hatst, ami oda vezet, hogy az autt megnzik. De nem csak gy, rpillantanak, aztn tovbbmennek, hanem megnzik! Hosszan, elismerõen. MINDENKI!
Az vods csoportot az vnni semmivel sem tudta rvenni, hogy a kicsik az aut bmulsa helyett inkbb tmenjenek elõttem a zebrn. A 4-5. fiatal lny elismerõ pillantsa utn kellett szomoran rjnnm, hogy nem a szlvdõ mgtt lõnek, hanem az autnak szlnak a jelzsek. A Streetracing feliratos autk rajzottak az aut krl, kvettek a svban, prbltak megelõzni, hogy ellrõl is szemgyre vegyk a nyilvnvalan kzjk is val gpcsodt. Nem kellett versenyszellemet kinzni azokbl a frfiakbl sem, akik mutogatva hvtk fel egyms figyelmt, nehogy lemaradjanak a ltvnyrl. Mg a hzban lak nyugdjas nni is megjegyezte, hogy vgre olyan autval lt, ami nem csak hangos, de szp is.
Belbecs...
Bent olyan rzse van az embernek, hogy minden stimmel, minden a helyn van s mindennek van helye (csak ne forduljunk htra a hts lsek fel...)
Az ajtk megfelelõen nagyok, a kszbn nagyauts a mrkajelzs, a vezrlõegysgek egyrtelmûek s kellõkppen kiszolgljk a bennlvõket. A mûszerfal majdnem sprtai, mgis minden olyan informcival ellt, amire szksg lehet.
Szerencsre nem kveti a Citroen nhny konkurens azon trekvst, hogy ne csak a vezetõhz jussanak el a sebessgi s ms adatok, hanem kzprõl brki leolvashassa, gy a fordulatszm s minden egyb ide tartoz adat a kormny mgtt kapott helyet. A kzpsõ panel az audio egysg s a fedlzeti szmtgp nem tl fontos adatait jelenti meg, mg a klma visszajelzõje taln kicsit tlsgosan is lent kapott helyet.
s helyet kapnak ms trgyak is, amiket mi visznk magunkkal az autzshoz.
Nem is kevs helyet! Az ajtkon a trkpzseb mellett egy-egy nagy rekesz tallhat, s a mûszerfal is rengeteg kis zugot knl fel utazni vgy limlomjainknak. A kesztyûtart nem csak nagy, de hûthetõ is. A helysg klmatizlst hatrozottan vgzõ egysg mzpergetõre emkeztetõ rcsaival knnyebb szablyozhatjuk a beraml levegõ irnyt.
Kellemes rzs belni az autba, a magassgban is llthat elsõ lsek mr-mr nagyobb kategrit idznek. Szp rajzolat a szabsa s nagyon j az oldaltartsa. Hasonlan kagylstott lsek jutottak mg htra is, br az aut mretbõl addan nem kvnom senkinek, hogy felnõtt ember ltre arra krhoztasson, hogy hosszabb tvon kelljen a hts sorban helyet foglalnia. A 10 ves lnyomnak mg pont elfrt a lba, pedig az lst htrbb cssztattuk. Ugyanis a hts sorban helyet foglal kt lst a csomagtartnak nevezett hts rszbõl knnyen lehet kb.10 centimtert elõre-htra mozgatni, ezzel vlasztani, hogy 2+2 vagy 2 lsesnek nevezzk az autt.
A csomagtart kt ajtval nyithat, a katalgus szerint azrt, hogy szûk helyen is be tudjunk pakolni ezt-azt htra. A kpeket megnzve kiderl, hogy pont ugyanannyi helyre van szksg felhajtani az ablakos felsõ rszt, mint lehajtani a 100 kil teherbrs alst, viszont valban praktikus, hogy mintegy nagy zsebet hasznlva lehet gy bepakolni, nem kell arra figyelni, hogy valami kihullik.
A hts lsek egy knnyed mozdulattal elõre hajtva sszecsukhatk, teht a kt szemly csomagjai tnyleg befrnek a kocsiba s megolddik az a problma is, hogy sszevesszen a pr azon, hogy a csinos stoppost felvegyk e, vagy sem, mert ezzel ezt a lehetõsget eleve kizrtuk.
A kormny is kt irnyban llthat, taln kicsit messze van az lstõl, csak a szlsõ rtkben volt knyelmes. A szervo vltoz rsegtse tlzottan direkt, nagyon knnyû mozgatni a j fogs kormnyt, ezltal nem minden rzst ad t a piltnak az t s a kerk kapcsolatrl.
Manapsg mr termszetesek a lgzskok, a hrombetûs segtõk (ABS, ESP), ezen fell mg esõrzkelõs ablaktrlõ, kln rendelhetõ tolatradar s oldallgzskok segtik a mg knnyebb vlasztst, ha egy igazn tõs kis autra van szksgnk 3.6milli forintrt.
s taln versenyzsre is kedvet lehet kapni ezzel az autval, a paramterek meggyõzõek, a gyri httr adott, a szakmai segtsg ignybe vehetõ.
A Citroen C2 Super 1600 limitlt szria csak a Citren Psztornl rendelhetõ!
rdeklõdni telefonon a 414-60-64-es telefonszmon,
vagy e-mailben a gepkocsi@citroenpasztor.hu cmen.
Forrs: /duen.hu/