.:Rallyfan4u - minden, ami rally:.
.:Men:.
 
.:Bejelentkezs:.
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
.:Pontos id:.
 
.:Szmll:.
Induls: 2004-11-27
 
.:Rally Junior 2005:.

Orszgos Yokohama Junior Rally Bajnoksg


2005.03.19-20.
II.Ring Rallye Junior Budapest,Hungaroring - Gz 2000 kft


2005.05.14-15.
I.Kikelet Rallye Junior Veszprm - Laroco MSC


2005.06.10-11.
1.Borsodi Junior Rallye Junior B-A-Z megye - J-Sport Egyeslet


2005.09.03-04.
Kapos Junior Rallye Junior Kaposvr - Marco Racing Team

 
.:Rally VB. 2005:.

Rally VB 2005

 

Janur. 21-23  
Rally Monte Carlo

Februr. 11-13 -
Uddeholm Swedish Rally

Mrcius 11-13                
Corona Rally Mexico

prilis 08-10                   
Propecia Rally New Zealand

prilis 29- Mjus 1           
Rally d'Italia Szardinia

Mjus 13-15                   
Ciprus Rally

Jnius 3-5                      
Rally of Turkey

Jnius 24-16                    
Acropolis Rally

Jlius 15-17                     
Rally Argentina

Augusztus 5-7                 
Neste Rally Finland

Augusztus 26-28              
OMV ADAC Rally Deutschland

Szeptember 16-18            
Wales Rally of Gr Britain

Szeptember 30- Oktber 2  
Rally Japan

Oktber 21-23                  
Tour de Corse - Rally de France

Oktber 28-30                  
Rally Catalunya- Rally de Espana

November 11-13                
Telstra Rally Australia

 

 
.:Rally VB:.
 
.:Egyebek:.
 
.:Rally OB:.
 
.:Kpinfo:.
 
.:Szavazs:.
Szavazs
Milyen az oldalam?

Nagyon J!
J!
Elg j!
Hmm. Elmegy!
Nem tl j!
Gyenge!
Ez neked honlap?!
 
Aktulis

12. Vredestein Miskolc Rally

 
Foldal
Foldal : A magyar WRC-k

A magyar WRC-k

adtoth  2005.03.11. 18:35

sszehesonltottam a magyar "nagyok" versenygpeit. Itt az eredmny.

Ifj. Tth Jnos: Peugaout 206 WRC:

Motor
Tpus: XU9J4
Bepts: ell, keresztben
Hengerek szma: 4
Lkettrfogat: 1997,5 cm3
Furat x lket: 85x88 mm
Maximlis teljestmny: 300 LE (DIN) 5250 1/min fordulatszmon
Maximlis nyomatk: 535 Nm 3500 1/min fordulatszmon
Hengerfej: alumnium, hengerenknt 4 szelep, kt vezrmtengely
Motorvezrl rendszer: Magneti Marelli Step 9
Turbfeltlt: Garrett Allied Signal

Ertvitel
Tengelykapcsol: 5.5" vagy 6" tmrj 3 szntrcss tengelykapcsol
Sebessgvlt: hosszirnyban beptett 6 fokozat szekvencilis X-Trac vlt
Differencilm: aktv els differencilm

Felfggeszts
Els: pseudo-McPherson
Hts: pseudo-McPherson
Lengscsillaptk: Peugeot

Fkek 
Els: 355 mm tmrj httt trcsk, 6 dugattys fknyergek 
Hts: 300 mm tmrj httt trcsk, 4 dugattys fknyergek

Kormnyzs 
Fogaslces kormnym hidraulikus rsegtssel

Mretek, egyb 
Tengelytv: 2468 mm 
Hosszsg: 4005 mm 
Szlessg: 1770 mm 
res tmeg: 1230 kg 
Kerktrcsk: OZ 8x18" 
Gumiabroncsok: Michelin 
zemanyagtartly trfogata: 85 liter 
zemanyag: norml, FIA ltal szlltott zemanyag 
Olaj: TOTAL


 

Benik Balzs: Ford Focus WRC:

Motor
Alap: Ford 2.0 L Zetec
Ngy hengeres, 16 szelepes, kt literes turbmotor. Ford elektromos motorvezrls. Garrett turbfeltltõ (FIA 34 mm-es szûktõvel). Intercooler, klsõ vzbefecskendezssel, kataliztor.
Teljestmny: 300 LE 6500 ford / percnl
Nyomatk: 550 Nm 4000 ford / percnl

Erõtvitel
lland ngy-kerk hajts, M-Sport elsõ, kzponti s hts aktv differencilmû. Elektromos differencilmû vezrls. M-Sport / Xtrack 240 hatsebessges, szekvencilis vlt, elektrohidraulikus vltsszablyzs.

Felfggeszts
Elsõ-hts MacPhaerson rendszerû Rieger sportfutmû, klsõ gztartlyos lengscsillaptkkal. Szablyozhat ki- berugzs. Egyedi gyrts, teljes egszben llthat, titnium futmû. Elsõ-hts stabiliztor, kermia kerkcsapgy.

Fkek
Murva: 300 mm Brembo hûttt fktrcsk, Brembo ngydugattys monoblokk fknyergek.
Aszfalt: 370 mm Brembo hûttt fktrcsk, Brembo nyolcdugattys monoblokk fknyergek.
Hidraulikus kzifk, llthat elsõ / hts elõfeszts.

Kormnyzs
Fogaslces kormnymû, szervo-rsegts, tkzstõl tkzsig 1,5 fordulat.

Kerekek
Murva: 7x15" magnzium kerktrcsk, 650 mm tmrõjû Pirelli murva gumik
Aszfalt: 8x18" magnzium kerktrcsk, 650 mm tmrõjû Pirelli aszfalt gumik

Karosszria
Egyedi konstrukci. Egyedi prselsû, fm oldal panelek. Hegesztett T45-s fm bukketrec. Aerodinamikus hts spoiler (szrny), egyedi elsõ lkhrt kialakts.
Hosszsg: 4152 mm
Szlessg: 1770 mm
Magassg: 1420 mm
Tengelytvolsg: 2615 mm
Sly: 1230 kg (minimum)

Elektronika
Teljes vz s motor adatgyûjts, a verseny diagnosztikhoz s teljestmnyszablyzshoz.

zemanyagtank
FIA FT3 80 liter, kzpsõ elhelyezs.


 

 

Tagai Tams: Skoda Octavia WRC Evo3:

Motor
Hengerûrtartalom: 1999 cm3
Hengerek szma: 4
Hengerek elrendezse: soros
Furat / lket arny: 82,5 / 93,5mm
Kompresszi viszony: 9,6:1
Szerelepek szma: 20
Vezrmûtengelyek szma: 2
Maximlis teljestmny: 310 LE / 5000 1/min
Maximlis nyomatk: 564 Nm / 3500 1/min
Motor elhelyezkedse: ell keresztben
Turbfeltltõ: garret
Turbszûktõ: 34 mm

Erõtvitel
Tengelykapcsol: Alcon kttrcss
Nyomatkvlt: Hewland
Fokozatok szma: 6 / szekvencilis
Elsõ differencilmû: aktv
Kzpsõ differencilmû: aktv
Hts differencilmû: mechanikus
Hajtott kerekek: mind a ngy
Futmû
Elsõ futmû: McPerson
Hts futmû: McPerson
Lengscsillaptk: Reiger

Fkrendszer
Aszfalt fkek  
Elsõ fk: AP nyolcdugattys
Elsõ fktrcsa: 378 mm tmrõjû
Hts fk: Alcon ngydugattys
Hts fktrcsa: 366 mm tmrõjû
Murva fkek  
Elsõ fk: AP ngydugattys
Elsõ fktrcsa: 304 mm tmrõjû
Hts fk: Alcon ngydugattys
Hts fktrcsa: 304 mm tmrõjû

Kerk
 
Kerktrcsa mrete aszfalton 8 x 18"
Kerktrcsa mrete murvn 7 x 15"

Gumi
 
Gumik mret aszfalton 225/65 - 18
Gumik mret murvn 205/65 - 15
Gumik tipusa: PIRELLI
Karosszria
Hossza: 4511 mm
Szlessge: 1770 mm
Magassga: 1429 mm
Tengelytv: 2512 mm
Az aut slya: 1230 kg
Vgsebessg:

207 km/h (ttteltõl fgg)

Assembrenner Gyrgy: Mitsubishi Lancer Evo VI:

Egy gyri authoz hasonl specifikci otthoni megptse mindig elg nehzkes feladat. Nem is annyira a szakrtelem hinya, hanem az alapanyagok beszerzse jelenti a legnehezebb feladatot.

A Mitsubishi soha nem adott el semmilyen A-s alkatrszt, ezrt gyri elemek beszerzse lehetetlen. A motor ennek ellenre egsz jl sikerlt. St nemcsak hogy a 2000-ben futott gyri Mitsubishi erforrst kzelti meg, de a mai WRC-k teljestmnyvel is felveszi a versenyt. A 34 mm-es turbszûktnek ksznheten (N-csoportban 32 mm engedlyezett) a motor tbb levegvel gazdlkodhat, mint az N-es erforrs, ezrt gyakorlatilag mindent meg kellett vltoztatni benne. A hengerfej gy alakult t, hogy kisebb legyen a kompressziviszony. Ez nagyobb detoncit eredmnyez, amihez specilis, titnbevonat kovcsoltalumnium dugattykszksgesek. Ezek amellett, hogy a terhelst jobban brjk, knnyebbek is, amitl a motor gyorsabban reagl a gzadsra. A dugattyk s a vezrmûtengelyek attl a japn cgtl szrmaznak, amelyik a Mitsubishi gyri beszlltja volt. Vagyis, kerl ton ugyan, de mgis gyriak. A hajtkaron s a ftengelyen nem lehet mdostani, gy ezek csak egyszerû hkezelst kaptak, hogy jobban brjk a megnvekedett ignybevtelt.

A homolglap hajszlpontosan rgzti, hogyan alakthat t a szv s a kipufogcsonk, gyhogy kell szakrtelemmel brki kszthet bellk A csoportosat. Mivel mindkt egysg ramlstanilag nagyban befolysolja a motor teljestmnyt, nem nehz kitallni, hogy a keresztmetszetk nvelsrl van sz. Utcaiak maradtak ugyan a szelepek, de a szeleprugkat A-sra cserltk. A turbfeltlt mdostst nem engedlyezik a szablyok, mindssze a hzn lehet alaktani egy keveset. Nagyon fontos viszont a turb ltal sszesûrtett (s ezalatt felmelegtett) leveg visszahûtse.

A szablyok nem teszik lehetv az utcai intercooler cserjt, de ez nem jelent nagy gondot, hiszen a gyrban mr a szriamodellekre is akkora leveg-visszahûtt szereltek, amekkorra az A-s versenyautnak szksge van. Az intercoolerhez s a tle elvezet csvek mrete azonban nagyobb, mint az N-es autknl engedlyezett, ezrt ramlsi ellenllsuk is kisebb. A motor egyik legltvnyosabbpontja a lgszûr, amely nem kapott sajt hzat, mindssze a motortrtl hatrolja egy karbonlemez.

A levegt a lkhrt (szembl nzve) jobb oldaln lthat kivgsbl, a lmpa all, illetve a gphztet jobboldali nylsn keresztl szvja. Ez utbbi kimondottan az A-s vltozat miatt kerlt az autra, sem az utcai, sem pedig az N-es Lanceron nincs szerepe.A motor vezrlst egy Motec M-800-as elektronika vgzi, amely tbb kimenettel rendelkezik, mint az N-es komputer. Ennek ksznheten tbb paramter mrhet s figyelhet folyamatosan a motoron. Vagyis nagyobb biztonsggal kzelthet meg az erforrs fels hatra. Ezt szmszerûsteni elg nehz feladat, hiszen fkpadon mg nem volt a motor, de a K-Speednl hromszz ler fl saccoljk.

A hajtslnc kialaktsnl kt lehetsg llt a csapat eltt: vagy megveszik a gyri A-s felszerelseket, vagy az utcai hzakon bell, maguk alaktanak ki mindent. A gyri alkatrszek htrnya, hogy csak a vlt, az osztmû, a differencilok, a kardn s a fltengelyek egytt cserlhetk. Egy ilyen hajtslnc ra tvenmilli forint, amennyirt akr egy komplett WRC-t is kaphatunk. Ezek utn rthet, hogy az utcai talaktst vlasztottk a K-Speednl. gy maradt a szuper-N-es vlt, s az utcai hzban kialaktott A-s differencilmûvek. Termszetesen a teljes hajtslncbl kikerltek a gumialkatrszek, ami gy egy kicsit merevebb vlt. A futmû mr sokkal jobban hasonlt az A-s autkra. Htulra A-s blcs kerlt, amivel 15 kg-t sproltak meg az autn. A lengscsillaptk a Reiger cgtl szrmaznak, amelyeket kimondottan Asi ignyei szerint ksztettek. ( jobban kedveli a puha futmûvet). A Reiger egybknt annak ellenre, hogy hrom gyri csapat beszlltja, nagyon kicsi cg. Taln emiatt sincs kln gyri s gyflvltozat lengscsillaptjuk. Az gyflron rtkestett gtlk is ugyanazt tartalmazzk bell, mint amit a gyri csapatok rtheten magasabb ron kapnak.

Az aszfaltfkek megegyeznek a gyri A-ssal, a murvaszett azonban mg N-es. Az aut ptsi kltsge kb. a duplja volt egy N-es Mitsubishinek, s ppen csak meghaladja a felt egy kifutflben lv WRC-nek. A gyri j Subaru WRC rbl pedig akr hat ilyen Lancer is kihozhat. rdemes sszehasonltani a Mitsubishi ltal knlt A-s Evo VI-os gyflautval is, amely ra kerek tszrse Asi Lancernek. (Manfred Stohl kiprblhatta ezt az autt Japnban, eltte pedig egy teszt sorn Tommi Mkinen s Freddy Loix gyri A-s autit is. lltsa szerint Mkinen Mitsubishije is sokkal jobb volt, mint Loix-, de az gyflvltozatban gy rezte magt, mintha egy szekvencilis vlts N-es Lancert vezetne.) A rendelkezsre ll mrsi adatok szerint llrajttal az ezer mtert 22 msodperc alatt teszi meg a K-Speed ptsû Mitsubishi, a vgn pedig 226 km/h-s sebessget r el. Az N-esnek erre 26 msodpercre van szksge, s csak 180-ig gyorsul. A Peugeot WRC hasonl gyorsulsi adata (nem hivatalos forrsok szerint) 21,8 msodperc, de azrt ne felejtsk el, hogy a szuper-Nes vltnak ksznheten a Mitsubishi vgtttele hosszabb, gy nagyobb vgsebessg elrsre kpes, ami egy kilomteren mr jelenthet elnyt.



Balzs Jzsef: Lada 21074:

Mûszaki adatok:

Gyrtmny: LADA
Tpus: 21074
Motor: 1598 cm3
Teljestmny: 130 LE (6500 f/perc)
Vlt: 5 fokozat (aszinkron)
Diferencilmû: 4,75:1 (sper)
Gumiabroncs: MICHELIN
nsly: 1074 kg

 

Btor Rbert: Citroen C2 Super 1600:

 Mûszaki adatok

Motor
- TU5JP4, 1587 cm3
- Furat/ lket: 78,2 x 82 mm
- Legnagyobb teljestmny: 225 LE / 8500 tr/min
- Legnagyobb motorfordulat: 9000 tr / min
- Teljestmny arny (LE/liter): 141 LE /liter

Vezrls
- Vezrmûszj meghajts DOHC
- Mechanikus szelepemelõkkel

Motor feltltse
- MF4M tpus, Magneti-Marelli hengerenknti befecskendezs
- egy darab, 60 mm-es fojtszeleppel

Erõtvitel
- elsõ kerk meghajts, erõstett fltengelyekkel

Tengelykapcsol
- nyomlapos kiemelõ szerkezet
- 184 mm-es, egytrcss, kermiabettes

Sebessgvlt
- 6 fokozat, kapcsolkrms szekvencilis sebessgvlt
- ZF tpus, differencilmû blokkolval

Fkek
Elõl:
- 4 dugattys
- aszfalt: 355 x 28 mm-es, murva 300 x 28 mm-es hûttt trcsk
Htul:
- 2 dugattys
- 290 x 8 mm-es trcsafk
llthat elsõ - hts fkerõ bellts
Hidraulikus kzifk-vezrls

Felfggeszts
- Elõl: McPherson tpus, hegesztett lengõkaros, stabiliztor rudas,
- Htul: oldal-lengõkaros, spirlrugs
- llthat kemnysgû, klsõ tartlyos elsõ, s hts lengscsillaptk
- Teljes mrtkben llthat futmû geometrival

Kormnymû
- kzvetlen kormnyzs
- hidraulikus rsegts

Kerekek
- Kerktrcsk: aszfalt 7 x 17, murva 6 x 15
- MICHELIN gyrtmny gumiabroncsok, aszfalt: 17/63/17, murva: 16/65/15

Sly
- 1000 kg
- slymegoszts (elõl-htul): 60-40 %

Karosszria
- Megerõstett karosszris, MATTER bukcsõ szerkezet
- vegszlbl elksztett elsõ, s hts lkhrtk
- Karbonszlas hts terelõszrny
- Alumnium kartervdõ

Mretek
Hossz: 3660 mm
Szlessg: 1795 mm
Tengelytv: 2326 mm
Nyomtv elõl: 1633 mm
Nyomtv htul: 1568 mm

 

 

 
.:Hrlevl:.
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
.:E-mail nekem:.

 
.:Linkek:.
 
.:2005 OB I. Versenynaptr:.

RALLYE Orszgos Bajnoksg


2005.04.01-03.
Start Aut Rallye 2005 Eger OB I. Eger


2005.04.29-05.01.
12. Vredestein-Miskolc Rally OB I. Miskolc - J-Sport


2005.06.03-05.
Kassa Rallye OB


2005.06.23-25.
Szombathely Rallye OB I.+NEAFP Szombathely -


2005.07.22-23.
Veszprm Rallye 2005 OB I. Veszprm - Laroco MSC


2005.08.12-14.
19. Michelin-Budapest Rallye OB Budapest


2005.08.12-14.
19. Int. Michelin-Budapest Rallye EK Budapest


2005.09.16-18.
38.Allianz Hungria Rallye OB+ZT+NEAFP+NK Pcs - J-Group


2005.10.14-16.
5. Zempln Rally OB I. Tokaj/Storaljajhely - J-Sport

 


 
.:A VB jelenlegi llsa:.

 Piltk llsa:

1.Solberg: 26 pont

2.Loeb: 25 pont

3.Martin: 23 pont

4.Gardemesister: 15 pont

5.Grnholm: 20pont

 

Csapatok versenye:

1. Peugeot: 31 pont

2. Ford: 23pont

3. Mitsubishi: 23 pont

4. Subaru: 20 pont

5. Citroen: 16 pont

6. Skoda: 4 pont

 

 

 

 

 

 

 

 
.:Kedvencek, Kezdlap:.
Tgy a kedvencekhez!
 
Bellts Kezdlapnak!
.:Felhvsok:.


 
..::Szavazs::..
S
Z
A
V
A
Z

S
Szerinted ki nyeri a bajonkgot?

Turi Tams
Benik Balzs
Ifj.Tth Jnos
ASI
Spitzmller Csaba
Herczig
Btor Rbert
 

Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!