Főoldal : Készülnek a csapatok a Mexico rallyra! |
Készülnek a csapatok a Mexico rallyra!
adtoth 2005.03.11. 16:08
Minden csapat lázasan készül a Mexico rallyra.
A Peugeot Subaru Citoen és a Mitsubishi is kész az autóval, és csaka rajt pillanatára várnak......
Skoda:
Az egyes számú pilóta, Armin Schwarz elégedett az új fejlesztésű Fabia WRC-vel. A pilóta szerint egyértelmű, hogy komoly előrelépés az autó a korábbihoz képest. A Cseh gyár az újonnan bemutatott vasat a Mexikó Rallyn veti be először, Jani Paasonen vezeti majd a kettes számú autót.
Ez volt az első igazán komoly fejlesztés, mióta 2003-ban debütált Németországban a Fabia. Az autó kisebb módosításokat kapott ugyan tavaly, de a komoly fejlesztés mostanra készült el. A mexikói futam Schwarznak is a visszatérést jelenti a küzdelembe, hisz a Monte Carlo Rallyn megsérült a háta.
A Skoda két üdvöskéje, Janne Touhino és Alex Bengue is megy a pályabejárásra, hogy tanuljanak a következő szezonra az itteni viszonyokról is.
Subaru:
A 2003-as év világbajnka, Petter Solberg nem aggódik, hogy a tavalyi futamon problémái voltak a Mexikó Rallyn. Idén, ugyanúgy, mint az elõzõ versenyen, ismét egy új fejlesztésû autót mutat be a
Subaru Rally Team.
2004-ben a generátor hibája miatt 5 percet vesztett a Norvég fenegyerek a nyitó szakaszon, majd ezen bepörögve padlóig nyomta a gázt, ami a kieséséhez vezetett. Az idei évben ezt a bakit szeretné elkerülni a páros. Az új autó tesztjei remekül sikerültek, a csapat meggyõzõdése, hogy jelentõs elõrelépés a mostani jármû a korábbihoz képest. A Svéd Rally sikerét pedig mindenképp szeretnék Mexikóban is megismételni.
Mitsubishi:
A Mitsubishi óvatos a Mexikó Rally előtt, hisz most fog először éles körülmények közt debütálni az aktív differenciálmű az autó alatt. A Japán csapat nagyszerűen szerepelt az év első két futamán, de az újítások még nem kiforrottak. A csapat - a ranglistán jelenleg a harmadik - az utolsó mohikán a többiek közt, hisz ez a fejlesztés minden más gyártó autójában benne van. Isao Torii, a Mitsubishi Motorsport főnöke is bízik az újításban (még jó..), de pontenciális hibaforrás még a rendszer.
Harri Rovanpera, aki a Svéd Rallyn a negyedik helyen ért célba, szintén hasonlóan gondolja a lehetőségeket. Abban biztos, hogy technikailag a csapat előrébb lépett. A Finn pilóta már bír tapasztalatokkal a Mexikó Rallyn, és ebből kiindulva gondolja, hogy a Mitsubishi esélyes a jó helyezésre, amit a Pirelli gumik is segíthetik. A gumiválasztásban egyébként a holtszezon tesztjei erősítették meg a csapatot, úgy gondolják, murván az Olasz márka jobban teljesít, mint a Michelin.
Az aszfalt specilaista, Gilles Panizzi vezeti a kettes számú gépcsodát a Tequila hazájában. A villámgyors Francia a Monte Carlo Rallyn a harmadik lett, és egyenlőre több tapasztalattal rendelkezik a futamról, mint a hármas számú pilóta, Gigi Galli.
Citroen:
A Citroen Motorsport fõnöke, Guy Frequelin biztos benne, hogy a csapat orvosolta a Svéd Rallyn történt motorbajt. Mint ismeretes, Loeb alatt megállt a tudomány, így idõ elõtt kényszerült befejezni a Skandináv futamot. De aggodalomra nincs ok, mivel ez volt 2003 óta az elsõ motorprobléma a csapatnál.
A kiesés miatt azonban a csapat a pontversenyben szenvedett jelentõs hátrányt az idei évben. Loeb megnyerte a szezonnyitó Monte Carlo Rallyt, de az ellenlábasok további jó eredményei miatt lecsúszott a ranglistán, Gardemeister és Martin mögött a harmadik a pontversenyben. A Citroen negyedik a gyártók közt, hat ponttal a Ford mögött.
A csapatvezetõ szerint a probléma többek közt betudható annak, hogy idén már egy motorral két futamot kell végigcsinálni. (Persze ez minden csapatra vonatkozik...)
Ford:
A kettes számú Ford pilóta, Roman Kresta és az újonnan beugró, Daniel Sola is felkészültek már a Mexikó Rallyra, kemény versenyre számítanak. A Cseh pilóta első alkalommal indul itt, míg Sola már rendelkezik mexikói tapasztalatokkal (PWRC győzelem 2004-ben), ráadásul a Ford őt jelölte a gyári pontversenyben értékelendő pilótának.
Sola - aki egy a Telefonica által támogatott, 2004-es Focust hajt majd az M-Sport segítségével hat futamon - ismerősként üdvözli a mexikói tájat. A teszteken pedig igyekezett kiismerni az autót, ám saját bevallása szerint sokat kell még tanulnia.
|