Solberg duplázott...
adtoth 2005.03.15. 00:12
Megint a Subaru pilóta diadalamaskodott, ezúttal a 2005-ös Subaru Imprenza WRC-vel.
Petter Solberg az idei évre ígért 10 futamgyőzelméből a sorozat harmadik állomásán, a Corona Rally Mexikón, megszerezte a másodikat.
Petter Solberg
Az utolsó nap csupán két gyorsasági várt a világbajnokság mezőnyére, amit a záró szakasz 44 kilométere tett igazán nehézzé. Petter Solberg a verseny első pillanatától kezdve az élen állt, és az utolsó napi penzumnak fél perces előnye birtokában vághatott neki. Ez az előny viszonylag megnyugtatatónak tűnhet, de ne feledjük, 44 km-en nagyon sok minden megtörténni. Solberg azonban vasárnap is ügyelt arra, hogy ne történjen, és előnyét megőrizve már első közös versenyükön a győzelemhez segítette az Impreza WRC 2005-ös változata. Összességében a 12.-hez, amivel a csupa szív norvég az örökranglistán beérte Sebestien Loeb-öt, és élre állt az idei bajnokság értékelésében. Petter Solberg: "Ez hihetetlen! Nagyon boldog vagyok. Azután, hogy Svédországban győzni tudtunk a régi autóval, fantasztikus érzés az újjal is az élen végezni. Egész biztos, ennél sokkal többet is kitudunk majd hozni az új autóból. Különösen szeretnék köszönetet mondani Mr Kuze-nak, nélküle egész biztos nem sikerült volna nyerni, győzelmem neki ajánlom. Ez a siker természetesen a csapat érdeme, nagyon hálás vagyok, hogy ilyen emberekkel dolgozhatok együtt, Philtől aki ott velem az autóban, a Subaru csapat minden tagjáig, nem tudom nekik eléggé megköszönni. A bajnokság most nagyon szorossá vált, azt hiszem olyan csata lesz idén a címért, amilyet még nemigen látott a világ."
Marcus Grönolm
Marcus Grönholm nem szeretett volna abba a hibába esni, amibe Svédországban sikerült, így nem is volt hajlandó kockára tenni második helyét a hátralévő két gyorsaságin. Igaza volt, ezzel a nyolc ponttal is tudja tartani a lépést Petter Solberggel. Marcus Grönholm: "A mai nap egy kicsit unalmasra sikerült, csak arra figyeltünk, hogy ne kövessünk el semmilyen hibát, és célba vigyük a 307 WRC-t. A végeredménnyel maximálisan elégedett vagyok, nagyon trükkös verseny volt, ahol végig nagyon keményen koncentráltam, és elkerültem minden felesleges kockázatot. Tény, ez a verseny nem fog azok közé tartozni, amit élveztem, de a legfontosabb dolog hogy felállhattunk a pódiumra. A következő verseny az Új-Zéland Rally, amit már nagyon várok, sokkal közelebb áll hozzám, mint ez."
Pódium
Grönholm csapattársa, Markko Martin is ugyanazt a taktikát választotta és teljesítette, kockázatvállalás nélkül a céldobogó harmadik fokára terelte be a piros oroszlánt. Ezzel pedig kisebb sporttörténelmet írtak, eddig ugyanis sosem állt még dobogóra két 307 WRC. Martin a harmadik helyért járó hat ponttal, egy ponttal lemaradva, továbbra is tartja második helyét a tabellán. Markko Martin: "Nagyon boldog vagyok, hiszen ezzel a harmadik hellyel tartani tudjuk a második helyünket a bajnokságban. Minden egyes kilométer, amit megteszek a 307 WRC-vel, új tapasztalatokkal tesz gazdagabbá, az idei egy nagyon jó rajt a bajnokságban. Helyenként azért még improvizálnom is kell, de alapvetően jó úton járunk"
A nap legnagyobb nyertese Toni Gardemeister lett, aki úgy került az első napi 10 helyről szombat estére a negyedik pozícióba, hogy bármi különöset is csinált volna. Toni legjobb helyezése a 11. gyorson elért hatodik legjobb idő, aki saját bevallása szerint nem találja a megfelelő ritmust. Emellett két defekt is hátráltatta a bajnokságban még élen álló finnt. De mivel sorra hullottak előle az ellenfelek, a nap végére oda férkőzött a dobogóhoz. Előrébb lépni továbbra is csak akkor van esélye, ha valaki kiesne, de hallva nyilatkozataikat erre nincs sok sansz. Annál veszélyesebb az ami mögötte van, a Mitsubishi első számú pilótája, Harri Rovanpera csak 1,4 mp-el van lemaradva. Harri napja rosszabbul már aligha kezdődhetett volna, rögtön másfél perc büntetés került a nyakába a Lancer elektronikai hibájának elhúzódó javítása miatt. Látva Gardemeister eddigi teljesítményét, jó eséllyel szállhat harcba a negyedik helyért is.
Sebastien Loeb
Az utolsó napi két gyors sem telhetett el izgalom nélkül, erről a negyedik helyért csatázó trió gondoskodott. Sebastien Loeb a napot még a hatodik helyről kezdte, és az utolsó maratoni szakasznak is ebből a pozícióból vágott neki. Seb a verseny utolsó mért szakaszán rendesen odatette magát és több mint fel perces előnnyel nyerte a gyorsot vetélytársa Harri Rovanpera előtt, amivel két helyet előrébb lépve, a negyedik helyen fejezhette be a versenyt.
Harri Rovanpera
Bár Loeb megelőzte Rovanperát, helyezése nem változott szombathoz képest, mivel Toni Grademeisterrel szembeni 2 mp-es hátrányát már az első gyorson eltüntette, és Martinhoz hasonlóan, az eddig három verseny mindegyikén pontot tudott szerezni. Gardemeister az utolsó nap sem találta meg nyerő formáját, és két helyet hátracsúszva végül az abszolút hatodik helyen fejezte be élete első Mexikó Rallyját. A Ford versenyről verseny gyengülő formát mutat, ennek ellenére Gardemeister harmadik a bajnokságban, a márka pedig második a konstruktőrök küzdelmében.
Antony Warmbold
Antony Warmbold, a hetedik helyért járó, két ponttal térhet haza Mexikóból, ami csak egy hajszálon múlt, hogy nem lett eggyel kevesebb. A hajszál jelen esetben 7 tizedmásodpercben értendő. Gilles Panizzi az utolsó napon támadásba lendült a hetedik helyért, és végül csupán ennyi döntött a privát német pilóta javára. Panizziék nyolcadik helyével továbbra is a Mitsubishi az egyetlen olyan csapat, akik mindhárom futamon két autóval szereztek pontot, így egálban a Forddal a konstruktőrök közt a második helyen tanyáznak.
Guy Wilks
A junioroknál a befutó sorrendje nem változott semmit, és Guy Wilks megszerezte a győzelmet Andersson és Cecchettini előtt. Érdemes adat, hogy a juniorok közt úgy is csak négy autó fejezte be a versenyt, hogy idén már a visszaállásra is van lehetőség.
Folytatás egy hónap múlva a világ másik végén, a festői Új-Zélandon, ahol Solbergnek tavalyi győzelme után, nagyon jó az esélye egy újabb mesterhármasra.
Corona Rally, Mexikó Végeredmény:
1 SOLBERG/MILLS SUBARU WORLD RALLY TEAM 3:41:06.2 2 GRÖNHOLM/RAUTIAINEN MARLBORO PEUGEOT TOTAL +00:34.5 3 MARTIN/PARK MARLBORO PEUGEOT TOTAL +01:38.3 4 LOEB/ELENA CITROEN TOTAL +03:51.1 5 ROVANPERA/PIETILAINEN MITSUBISHI MOTORS MOTOR SPORTS +03:58.1 6 GARDEMEISTER/HONKANEN BP FORD WORLD RALLY TEAM +04:05.6 7 WARMBOLD/ORR BP FORD WORLD RALLY TEAM +06:01.0 8 PANIZZI/PANIZZI MITSUBISHI MOTORS MOTOR SPORTS +06:01.7 9 SCHWARZ/WICHA SKODA MOTORSPORT +08:05.3 10 DUVAL/PREVOT CITROEN TOTAL +16:14.2 11 PONS/JULIA Peugeot 206 WRC +18:49.0
|